Pe urmele sustenabilității

14.4. 2022, Ina Avramioti
Pe urmele sustenabilității

În ultimii ani, la Gentleman Store ne-am intensificat eforturile în domeniul protecției mediului și al impactului social. O dovadă zilnică a acestui efort poate fi văzută de fiecare dată când ridicați coletul de la noi - pentru că ne străduim să folosim cele mai ecologice ambalaje posibile. Aspectul social este ceva mai ascuns, dar și simplu: angajații noștri sunt respectați, atât în ceea ce privește mediul de lucru, cât și remunerarea. Sunt angajat  aici de opt ani, așa că știu câte ceva despre asta. Cu toate acestea, toate eforturile noastre de a fi sustenabili se extind, de asemenea, prin modul în care ne alegem furnizorii. Și anume despre acest proces din bucătăria noastră vom vorbi astăzi.

John & Paul oferă exemplul...


Trebuie să începem cu propriul nostru brand de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii John & Paul. Aici, din motive evidente, putem controla întregul proces de producție - de la design, la material și până la producție. Ne străduim să obținem o calitate maximă în toate aceste etape, chiar dacă uneori este nevoie de multă muncă. Aceasta este singura modalitate de a vă asigura că hainele de la noi vă vor rezista și vă vor fi utile timp de mulți ani și nu vor fi doar un simplu moft sezonier care va ajunge apoi la groapa de gunoi.

Nu ne lăcomim la materiale și le folosim doar pe cele mai bune pe care le putem obține de la producători. În plus, coasem în Europa, cu câteva excepții, direct la noi sau în țările vecine. În acest fel, contribuim la menținerea tradiției locale de producție textilă într-un mod modest și putem fi absolut siguri că cei care au făcut hainele au fost plătiți corespunzător pentru munca sa. Am scris recent un articol separat despre filozofia noastră, unde puteți găsi mai multe detalii.

… și alți producători de îmbrăcăminte îl urmează

Desigur, avem o abordare similară în ceea ce privește selecția altor mărci de îmbrăcăminte din oferta noastră. Cu producția locală, nu transferată în afara Europei împreună cu calitatea superioară se pot lăuda și alți producători, care formează baza ofertei noastre. Putem menționa cămășile (nu numai) din flanel de la Portuguese Flannel, puloverele groase englezești Peregrine, jachetele și pantalonii din tweed Walker Slater, mai ales marca sustenabilă de îmbrăcăminte casual Organic Basics sau producătorul tricourilor noastre invizibile Covert Underwear.

Certificarea B Corp: sustenabilitate multidimensională și imparțială

 



Unii dintre furnizorii noștri au chiar o abordare aproape științifică a conceptului de sustenabilitate. Un exemplu este certificarea independentă B Corp. Aceasta evaluează companiile care doresc pe baza unei serii de criterii care includ sustenabilitatea socială și de mediu în sensul cel mai larg. De exemplu, se analizează modul în care este condusă o companie. Acesta evaluează atât misiunea pe care și-a propus-o, cât și transparența procesului decizional sau responsabilitatea conducerii pentru eventualele eșecuri. Un alt criteriu evaluează modul în care compania își tratează angajații - nu numai în ceea ce privește salariul, ci și în ceea ce privește cultura companiei, siguranța locului de muncă, oportunitățile de dezvoltare sau flexibilitatea muncii.

Cel de-al treilea criteriu este impactul companiei asupra comunității locale în care își desfășoară activitatea. Se evaluează dacă aceasta creează noi locuri de muncă în locul în care își desfășoară activitatea, cum își localizează lanțurile de aprovizionare sau dacă se implică în proiecte caritabile. O secțiune separată a evaluării este evaluarea impactului asupra mediului în sensul clasic - și anume, ce impact au activitățile companiei asupra mediului, dar și dacă compania oferă clienților săi alternative mai ecologice la produsele existente sau cum îi informează pe aceștia cu privire la impactul alegerilor lor de consum.

Clienții înșiși primesc, de asemenea, atenția cuvenită. Criteriile includ modul în care compania gestionează datele lor personale, dacă activitățile sale de marketing sunt etice ůi desigur, calitatea produselor pe care le furnizează.

În afară de faptul că îndeplinirea tuturor condițiilor menționate mai sus nu este o sarcină ușoară și presupune costuri suplimentare pentru companii, adesea fără beneficii tangibile, companiile care obțin certificarea trebuie să plătească și taxe anuale semnificative de membru. Chiar și așa, cunoaștem cel puțin două companii ale căror produse pe care le oferim dețin această prestigioasă certificare. Este vorba de Bellroy - producătorul australian de portofele și, în general, de tot ceea ce este mai ușor de purtat - și de Secrid - producătorul olandez de carcase securizate pentru carduri din aluminiu și portofele inovatoare.

Cosmetice fără petrol și substanțe chimice

Pentru mediul ambiant nu sunt lipsite de importanță nici ingredientele  din care sunt fabricate produsele cosmetice preferate de dvs. De aceea, încercăm să selectăm doar producători a căror producție este cât mai naturală posibil. La fel, pentru toți producătorii de produse cosmetice, prezentăm lista completă a ingredientelor în detaliile fiecărui produs, astfel încât să puteți verifica singuri ingredientele.

Ce să spunem în concluzie? Poate doar că știm că sustenabilitatea nu este gratuită. Așadar, apreciem faptul că voi, clienții noștri, percepeți această dimensiune și înțelegeți de ce tricoul nostru nu poate costa la fel  ca o piesă fabricată din materiale sintetice undeva în Asia de Sud-Est.

V-a plăcut articolul? Partajați-l!

Ina Avramioti

Autorul articolului

Máte dotazy? Ptejte se, rádi odpovíme.

Dosud nebyly přidány žádné otázky. Ptejte se nás, rádi poradíme